Дихання рослин - урок біології в 6 класі Фрос | ГДЗ - Готові домашні завдання | Скачати презентації - готові презентації PowerPoint

Дихання рослин - урок біології в 6 класі Фрос
Урок біології за ФГОС в 6 класі.
Харкова Галина Михайлівна вчитель біології 1 категорії
МАОУ ЗОШ № 5г . Усть - катавей Челябінської області.
ТЕМА : Дихання рослин.
Завдання уроку :
1 . продовжити формування знань про дихання організмів як складової частини обміну речовин ; про дихання рослин і його сутності; про роль продихів , чечевичек і межклетников в газообміні у рослин ;
2 . ставити біологічні експерименти з вивчення процесів життєдіяльності організмів і пояснювати їх результати ;
3 . навчити учнів застосовувати знання про диханні рослин при їх вирощуванні та зберіганні врожаю.
Плановані результати навчання :
Предметні : учні знайомляться з особливостями дихання у рослин; вчаться визначати значення дихання в житті рослин; опановують умінням пояснювати роль продихів , чечевичек і межклетников в газообміні у рослин .
Метапредметние : учні опановують основи дослідницької діяльності , включаючи уміння спостерігати за життєдіяльністю рослин; вчаться в ході найпростіших біологічних експериментів з вивчення процесів життєдіяльності рослин фіксувати , аналізувати і пояснювати результати дослідів ; працювати з різними джерелами інформації , знаходити інформацію про процеси життєдіяльності рослин у підручнику , науково - популярній літературі , біологічних словниках і довідниках , Інтернеті та інтерпретувати її .
Особистісні : учні розвивають пізнавальні потреби на основі інтересу до вивчення життєдіяльності рослин , у них формуються ціннісно - смислові установки по відношенню до рослинного світу , відбувається усвідомлення необхідності дбайливого ставлення до рослин та їх охорони .
Основні поняття уроку: продихи , чечевички .
Діяльність учнів: робота з текстом та ілюстраціями підручника , виконання завдань в тет - заради , співпраця з однокласниками при обговоренні результатів дослідів .
хід уроку
1 . Організаційний момент:
Голосно продзвенів дзвінок -
Починається урок.
Наші вушка на маківці ,
Очі добре відкриті.
Слухаємо , запам'ятовуємо ,
Ні хвилинки не втрачаємо .

2 . Перевірка знань ( фронтальний опитування) : СЛАЙД 2
o Що таке дихання ?
o Як дихають комахи ?
o У кого клітинне дихання ?
o Як називається дихання за допомогою зябер ?
o Хто дихає зябрами ?
o Наземні хребетні тварини дихають ...
o Земноводні дихають ...
o Як називається таке дихання ?
3 . Мотивація ( самовизначення) до навчальної діяльності
Епіграф уроку « Я дихаю , а значить , я живу! » СЛАЙД 3
В.С. Висоцький
- Про диханні яких організмів ми з вами щойно говорили? ( Про тварин )
- Які гази з повітря беруть участь у цьому процесі? (Кисень і вуглекислий газ)
- А дихають Чи так інші організми ? (Рослини , запісаваем тему уроку в зошит ) .
4 . Актуалізація і пробне навчальний дію СЛАЙД 4
- Згадайте , що Вам відомо про диханні. ( заповнюємо 1 стовпчик таблиці)
- Чого сьогодні на уроці можна навчитися , що хотіли б дізнатися ? ( заповнюємо 2-ий стовпчик таблиці)
- Третю графу заповнити в кінці уроку .
Знаю Хочу знати Дізнався
Дихання - це властивість всіх живих організмів Як дихають рослини
При диханні поглинається кисень і виділяється вуглекислий газ Навіщо потрібен кисень
5 . Виявлення місця і причини утруднення СЛАЙД 5
Англійський хімік Джозеф Прістлі поставив досвід з мишеням : посадив під скляний ковпак , опущений краями у воду. Мишеня жив під ковпаком недовго. Він задихнувся у зіпсованому від власного дихання повітрі.
6 . Цілепокладання і побудова проекту виходу з утруднення СЛАЙД 6
У нас виникла проблема: Чому загинув мишеня в дослідах Прістлі ?
- Що нам потрібно зробити , щоб вирішити цю проблему?
- Дізнатися , що таке дихання
- Що потрібно для дихання
- Що утворюється в процесі дихання
- Що викликало загибель мишеня.

7 . рішення проблеми
- Я Вам розповім продовження історії досвіду Джозефа Прістлі .
" Я взяв , - писав він , - деяка кількість повітря , абсолютно зіпсованого диханням миші , яка в ньому загинула ; розділив його на дві частини: одну частину повітря перевів у посудину , занурений у воду , а в іншу частину , також укладену в посудину з водою , посадив гілку м'яти. Це було зроблено в серпні 1771 Через вісім -дев'ять днів я знайшов , що миша чудово могла жити в тій частині повітря , в якій зростала гілка м'яти , але миша моментально загинула в іншій частині його . Протягом семи днів перебування в посудині з зіпсованим повітрям втечу м'яти виріс майже на 3 дюйми і , крім того , утворив кілька нових " .
- Що ж сталося? (Процес фотосинтезу у гілки м'яти)
- Який можна зробити висновок?
Висновок: рослина як би харчувалося зіпсованим повітрям , тобто вуглекислим газом. Воно росло , очищало повітря , поглинаючи вуглекислий газ і виділяючи кисень.
8 . Додаткова інформація . СЛАЙД 7
Відкриття Прістлі справило велике враження у вченому світі. Лондонське королівське товариство вчених присудило Прістлі велику золоту медаль і вшановували на урочистих зборах .
Після дослідів Прістлі з ковпаком і мишею всі вище суспільство заговорило про здатність рослин очищати повітря . У моду увійшло ставити побільше квітів в кімнатах : адже вони " виправляють " тобто « Очищають » повітря .
Одна дуже багата дама вирішила перевірити це наукове спостереження на собі. Вона веліла дворецькому поставити в кімнату на ніч побільше рослин. На ранок дама прокинулася з сильним головним болем і в той же вечір на прийомі розповіла всім , що Прістлі шахрай і обманщик .
Вчені хвилюються , і Королівське товариство попросило Прістлі повторити досвід.
Був вечір. У великому залі сиділи вчені в мантіях і білих перуках . Горіли свічки. Все в тиші зосереджено спостерігали за тим , що робив Прістлі .
- Ось бачите мишеня в посудині з гілкою м'яти живий ....
- Ні , він задихається .... і вмирає , - пролунали голоси .
- Хто ж у цьому випадку правий ? ( Мишеня задихається )
- Чому у багатої дами розболілася голова? (у темряві рослини не виділяють кисень)
Повернемося на рік 1987 . Весна цього року видалася прохолодною. Літня жінка вирішила обігріти розсаду томатів. Вона занесла її в баню , затопила піч , але дим пішов не в димар , а приміщення , де стояла розсада . Коли вона повернулася , розсада загинула.
- Чому ? ( було багато вуглекислого газу)
9 . Проблемне питання і його рішення:
- А чи всі органи рослини дихають ?
Демонстрація дослідів . ДИСК « КИРИЛА І МЕФОДІЯ » біологія 6 клас урок 9 № 7 , урок 15 № 6
Досвід: Взяли три прозорі банки , в першу помістили 30-40 набряклих проростає насіння квасолі , в другу - коренеплоди моркви , перед досвідом помістили у воду на три дні , в третю - свіжозрізані стебла рослини з листям. Банки закрили пробками і поставили в темне тепле місце. На наступний день опустили в кожну банку запалену свічку.
- Яким чином можна пояснити той факт , що свічки гаснуть ? (Учні роблять висновок: про те , що всі органи дихають . Оскільки при протіканні процесу дихання поглинається кисень і виділяється вуглекислий газ , який не підтримує горіння , а у всіх банках свічки погасли )
- Виходить , що рослини дихають тільки в темряві ? (Рослини - живі організми і вони дихають цілодобово , за будь-яких умовах )
- Виходить , в організмі рослини на світлі протікають два процеси - фотосинтез і дихання , але кисню виділяється набагато більше, ніж його поглинається , а в темряві в організмі рослини протікає тільки процес дихання .
Физминутка :
Очі міцно закриваємо
Дружно до п'яти рахуємо
Відкриваємо , поморгай
І працювати продовжуємо
10 . Сранению процесів фотосинтезу і дихання. СЛАЙД 8
Заповнення таблиці.

Риси процесу Фотосинтез Дихання
1 . У яких клітинах відбувається ? У клітинах , що містять хлоропласти У всіх клітинах рослини
2 . Який газ поглинається ? Вуглекислий газ Кисень
3 . Який газ виділяється ? Кисень Вуглекислий газ
4 . У який час доби відбувається? днем Цілодобово
5 . Що відбувається з органічними речовинами ? Утворюються Окислюються ( розпадаються )
6 . Енергія ? накопичується Виділяється
11 . Постановка питання . СЛАЙД 9
- Чи є у рослин спеціальні органи для дихання ?
Робота з підручником . стор.108 пункт «Подих рослин » 1 абзац і рис 59.
У рослин немає спеціальних органів дихання , але у них в шкірці листа розташовані продихи , через які відбувається газообмін. Продихи складаються з двох замикаючих клітин і устьичной щілини , через яку кисень надходить в межклетники аркуша , а потім у клітини. У клітинах відбувається процес окислення органічних речовин (розпад ) утворюється вуглекислий газ , який видаляється з клітин через устьічного щілину.
12 . Охорона рослин. СЛАЙД 10
- Отже, ми з вами встановили , що рослинам необхідний кисень для дихання . Але в рослинах протікає протилежний процес фотосинтез , в результаті якого кисень виділяється. Без кисню живі істоти жити не можуть. Хлопці , як ми повинні поводитися по відношенню до зелених «легким планети? » ( Ліси є легкими нашої планети , тому нам потрібно дбайливо ставиться до лісів і всім рослинам на Землі і як до джерела кисню , і як до живих істот . )
Щоб сосни , липи , ялини не хворіли , зеленіли ,
Щоб нові ліси піднімалися в небеса
Ми повинні їх охороняти завжди .
Нам жити в одній сім'ї ,
Летіти в одному польоті ...
Давайте збережемо
Ромашку на лузі ,
Латаття річці ,
І журавлину на болоті .
13. Підведення підсумку уроку . СЛАЙД 11
- Проаналізуйте знання отримані на уроці і зробіть висновок : що нового дізналися про дихання рослин ? ( заповнюємо 3- ої стовпчик таблиці)
Знаю Хочу знати Дізнався
Дихання - це властивість всіх живих організмів Як дихають рослини Рослина дихає через чечевички , продихи і кореневі волоски.
При диханні поглинається кисень і виділяється вуглекислий газ Навіщо потрібен кисень Для окислення органічних речовин , для життя

Ми дізналися :
що процеси дихання і фотосинтезу - протилежні один одному.
при диханні рослини поглинають кисень , а виділяють вуглекислий газ.
процес дихання відбувається на світлі і в темряві , а для процесу фотосинтезу необхідне світло .
рослина дихає через чечевички і продихи .
14. Домашнє завдання СЛАЙД 12
1 . Вивчити § 29 , розділ «Подих рослин » , відповісти на запитання 3 після параграфа.
2 . Написати міні-твір від імені молекули кисню « Моя подорож по рослині »
15 . Рефлексія . СЛАЙД 13
Намалюйте в зошиті настрій на сьогоднішньому уроці , використовуючи позначення кисню ( О)
Використана література .
1 . Біологія 5-6 класи : підручник для загальноосвітніх установ під редакцією В.В. Пасічника , М. : Просвещение , 2012р.
2 . В.В. Пасічник «Уроки біології 5-6 клас» методичний посібник , М. : Просвещение , 2012р.
3 . Диск « Кирила і Мефодія» біологія 6 клас , 2004р


Категорія: Біологія | Переглядів: 1081
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]